Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití sugestopedie při výuce anglického jazyka na prvním stupni ZŠ
VIKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce je zaměřena na možnost výuky anglického jazyka s využitím alternativní metody sugestopedie na prvním stupni základních škol. Hlavním cílem práce je pokus o aplikace této metody do prostředí základní školy a posouzení, zda je vyhovující a efektivní i pro děti mladšího školního věku. Teoretická část práce klasifikuje jednotlivé vyučovací metody a přístupy ve výuce cizích jazyků, uvádí jejich vznik, vývoj a podstatu. Její stěžejní část rozpracovává alternativní metodu sugestopedie. Praktická část se zabývá možností využití sugestopedie ve výuce anglického jazyka na vybrané základní škole. Na základě této zkušenosti lze ověřit, zda je tato metoda efektivní i pro žáky základních škol a zda mohou být její prvky využívány na základní škole i do budoucna.
Využití prvků sugestopedie ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
KALLMÜNZER, Dan
Diplomová práce se zabývá začleněním prvků sugestopedie do běžné výuky anglického jazyka na 2. stupni základní školy. Teoretická část poskytuje informace o známých tradičních a alternativních metodách pro výuku cizího jazyka. Práce obsahuje podrobný popis metody sugestopedie. Pozornost je následně upřena k hudbě a její využitelnosti ve výuce. Cílem práce je dokázat, že zapojení vybraných prvků sugestopedie do výuky cizího jazyka přináší mnohé benefity přispívající ke vzdělávání žáků. Pro tyto účely jsou vytvořené a představené tři výukové jednotky, jejichž obsah je v souladu s RVP ZV a ŠVP. Práce nabízí podrobný popis tří hodin anglického jazyka a učební materiály, které se nachází v přílohách práce. Odučené hodiny jsou vyhodnoceny pomocí skupinového rozhovoru s žáky a krátkého dotazníku. Závěrečné zhodnocení práce vychází ze zpětné vazby žáků a sebereflexe učitele.
Využití písně jako didaktického prostředku
Podlahová, Monika ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Práce se zabývá problematikou využití písně při vyučování. V teoretické části se autorka zabývá vyučovacími metodami, typy cvičení, spojení písně ve výuce se sugestopedií a využitím písně v hodinách francouzského jazyka. V praktické části pak navrhuje možnosti práce s různými písněmi v hodinách.
Use of Suggestopedia and its current forms in English language teaching
Jansová, Eva ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím Sugestopedie a Superlearningu ve výuce anglického jazyka. Teoretická část je zaměřena na historická a teoretická východiska metody, popis cílů, postupů a technik, které Sugestopedie a Superlearning využívají. Dále je zde stručně vysvětlen Komunikativní přístup a jeho příbuzné metody, jelikož jsou také spojeny s jazykovou školou Altissima, kde byl proveden výzkum. Praktická část je věnována rozboru dvou pozorovaných lekcí, kde byly použity principy Sugestopedie a Superlearningu. Dále jsou zde zkoumány výroky lektorů a komentáře studentů.
Moderní metody ve výuce a studiu cizích jazyků se zaměřením na sugestopedii
SEKYROVÁ, Tereza
Předkládaná práce s názvem "Moderní metody ve výuce a studiu cizích jazyků se zaměřením na sugestopedii" seznamuje čtenáře s tématem alternativních přístupů v rámci studijního procesu. První kapitoly popisují zpracování nových vjemů na biologické úrovni a způsob, jakým člověk nové informace třídí a ukládá. Tyto získané poznatky o funkci mozku využívá jako základ pro popis, jak mohou vnější faktory ovlivnit proces učení. Závěrečná část práce se zaměřuje na vybranou alternativní výukovou metodu, sugestopedii. U této metody jsou popsány základní principy výuky a psychické aspekty učení sugescí.
Superlearning
Nováková, Petra ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Tato odborná práce je věnována tématu superlearningu. Jejími hlavními cíli jsou přehledné a smysluplné ucelení dosavadního vědění v dané oblasti a zprostředkování informací o možnostech využití tzv. pravohemisferických didaktických metod a systémů ve výuce cizích jazyků v České republice. Práce je složena ze čtyř hlavních kapitol. Superlearning bývá velice často zařazován mezi didaktické metody, jimž je věnována první kapitola. Jedná se však o netradiční didaktický systém, což je řečeno a vysvětleno v kapitole druhé. Jejími součástmi jsou taktéž osvětlení vztahu se sugestopedií a popis jejich společných principů. Předposlední kapitola pojednává o fázích skupinové superlearningové výuky, superlearningu jakožto způsobu samostudia a metodě pro výuku cizích jazyků s názvem DME, v níž jsou využívány účinné prvky superlearningu. Tématem čtvrté kapitoly je využití tzv. pravohemisferických didaktických metod a systémů ve výuce cizích jazyků v české praxi. Klíčová slova: superlearning, sugestopedie, didaktická metoda, didaktický systém, vyučování, učení, vzdělávání
Využití písně jako didaktického prostředku
Podlahová, Monika ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Práce se zabývá problematikou využití písně při vyučování. V teoretické části se autorka zabývá vyučovacími metodami, typy cvičení, spojení písně ve výuce se sugestopedií a využitím písně v hodinách francouzského jazyka. V praktické části pak navrhuje možnosti práce s různými písněmi v hodinách.
Superlearning
Nováková, Petra ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Tato odborná práce je věnována tématu superlearning. Jejími hlavními cíli jsou přehledné a smysluplné ucelení dosavadního vědění v dané oblasti a zprostředkování informací o využití superlearningu ve výuce cizích jazyků v České republice. Práce je složena ze čtyř hlavních kapitol. Superlearning bývá velice často zařazován mezi didaktické metody, jimž je věnována první kapitola. Jedná se však o netradiční didaktický systém, což je řečeno a vysvětleno v kapitole druhé. Jejími součástmi jsou taktéž osvětlení vztahu se sugestopedií a popis jejich společných principů. Předposlední kapitola se skládá ze tří částí - první patří fázím skupinové superlearningové výuky, druhá superlearningu jakožto způsobu samostudia a třetí pak metodě pro výuku cizích jazyků s názvem DME, v níž jsou využívány účinné prvky superlearningu. Tématem čtvrté kapitoly je superlearning ve výuce cizích jazyků v české praxi. Klíčová slova: superlearning, sugestopedie, didaktická metoda, didaktický systém, vyučování, učení, vzdělávání
Alternativní metody ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Kočová, Kateřina ; Hrdlička, Milan (vedoucí práce) ; Valková, Jarmila (oponent)
1 Abstrakt Tato diplomová představuje tři alternativní metody užívané ve výuce cizích jazyků - metodu sugestopedie, Nepustilovu metodu a metodu výuky dramatem Act and Speak. Cílem práce je přiblížit tyto metody jak z hlediska historického, tak z hlediska metodologického. Největší pozornost je věnována hospitacím na alternativních školách doplněným o dotazníky studentů a vlastní obrazový materiál z výuky. Teoretická část je věnována zmíněným metodám z hlediska jejich historického vývoje, způsobu prezentace gramatiky a učebních materiálů. Představuje základní principy a rysy alternativních metod s možností jejich aplikace při výuce češtiny pro cizince. Praktická část prezentuje výzkum složený z hospitací na zkoumaných alternativních školách a z rozhovorů se zakladateli a přímými pokračovateli těchto metod. Její součástí je analýza dotazníku zjišťujícího názory a povědomí lektorů ohledně efektivity a využitelnosti netradičních metod ve výuce. Výsledky praktických hospitací a závěry vyvozené z dotazníku ukázaly, že jako nejpřínosnější hodnotí lektoři metodu Act and Speak. V závěru praktické části jsou rovněž prezentovány návrhy vlastních aktivit pro výuku češtiny pro cizince vycházející principielně z popisovaných alternativních metod. V poslední kapitole je vypracována shrnující tabulka mapující uplatnění...
Sugestopedie jako inspirace pro výuku anglického jazyka v kontextu zájmového vzdělávání dospělých
MALÍKOVÁ, Andrea
Diplomová práce pojednává o sugestopedické výuce anglického jazyka v kontextu zájmového vzdělávání. Charakterizuje zájmové vzdělávání, jako součást celoživotního učení, definuje jeho cíle, funkce, motivace a bariéry v rámci jazykového vzdělávání dospělých. Podrobněji se zaměřuje na alternativní metodu sugestopedii, její vznik, vývoj, znaky a principy. Popisuje jednotlivé fáze učení, které tvoří charakteristický profil této netradiční metody. Empirická část je zaměřena výhradně na prostředí sugestopedického kurzu. Za použití případové studie jsou sledovány podoby sugestopedického vzdělávání, procesy a podmínky sugestopedie z hlediska prožitků a postojů samotných aktérů jednotlivých kurzů, resp. výhody a nevýhody této metody.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.